Зараз в ефірі
Хіти Non-Stop
 
Фото: кадр з кліпу alt-J - Hunger Of The Pine
12 серпня 2014

Кращі кліпмейкери світу. Частина 4

Продовжуючи розмову про кращих кліпмейкерів сучасності (спільно з Poptop.fm) варто зауважити, що переважно всі світлі уми сьогоднішньої режисерської братії зосереджені здебільшого в Америці, Австралії та Канаді. 

На Зеленому Континенті є модна Наташа Пінкус, яка голосно заявила про себе після виходу відео на суперхіт Готьє «Somebody That I Used To Know». Говорячи про Канаду, ми маємо сказати відразу про двох вихідців з провінції Онтаріо. Загадковий Director X — людина зі світу моди. Він цілком і повністю зосереджений на роботі з R'n'B-зірками: від молодих артистів на кшталт Іггі Азалії і Дрейка до ветеранів жанру, таких як Шон Пол і R.Kelly.


Значно ширшим є послужний список у Флорії Сігізмонді — канадської емігрантки родом з італійської Пескари. Дочка видних оперних співаків Ліни і Доменіко Сігізмонді, Флорія потрапила в Канаду, коли їй було всього два. Довгий час обдарована дівчинка не могла визначитися з вибором основної професії. Їй подобалася скульптура, фотографія, кіно. Але зрештою Флорія стала кліпмейкером. Спочатку знімала аматорські відео на прохання друзів з групи The Tea Party.

Протягом трьох років Сігізмонді кидала це заняття і поверталася до нього знову. Повноцінний дебют відбувся лише в 1996 році. Кліп Флорії замовив її приятель Мерилін Менсон. А потім ще один і ще. Того ж року до молодого режисера звернувся менеджер Девіда Боуї. Його підопічний вимагав знайти для відео до «Little Wonder» лише дебютанта.

В 90-х Сігізмонді встигла попрацювати з Tricky, Робертом Плантом, Filter & The Crystal Method і Шеріл Кроу. Але замовлень було небагато: 3-4 відео на рік. Зате вже з початку нульових кар'єра Флорії стрімко пішла вгору. Леонард Коен, Amon Tobin, Interpol... У Сігізмонді з'явилася можливість вибирати артистів і музику. 2003 року її відео для Sigur Ros на композицію «Untitled # 1 (Vaka)» викликало захоплену реакцію критиків. Кліп назвали апокаліптичним шедевром і нагородили масою премій.


Наступний великий успіх прийшов у 2006 році. Дивне, психоделічне відео на суперхіт Muse «Supermassive Black Hole» не сказати, щоб ідеально поєднувалося з самою піснею, але потрапило в гарячу ротацію на всіх світових каналах. Сігізмонді — автор з особливим почерком. Її «картинка» завжди пізнавана, а нововведення, використані на стадії постпродакшена, намагаються перейняти багато молодих режисерів. Остання на сьогодні гучна робота Флорії — кліп «Mirrors» для Джастіна Тімберлейка.

А далі — лише американці. Лідерство сьогодні знову в них. На пік творчої форми в останні роки вийшли ті, хто починав свою кар'єру під враженням від ранніх робіт Девіда Фінчера, Спайка Джонса або Гондрі — хореограф і режисер Діана Мартель (Goldfrapp, The Killers, Fall Out Boy, Franz Ferdinand, Майлі Сайрус); Греді Холл, який був підлеглим у самого Гілльєрмо дель Торо (Кеті Перрі, кліп на хіт Capital Cities «Safe and Sound») і вже, мабуть, ветеран індустрії Дейв Мейерс (Авріл Лавін, Дейв Меттьюс, NERD, Ріанна).

Фахівці пророкують успіх фешн-фотографу, улюбленцю Девіда Бекхема, Ентоні Мандлеру. Сьогодні йому всього 41 — для режисера вельми юний вік. За плечима у Ентоні сотні вдалих фотосесій і два десятки кліпів для головних зірок американської поп сцени: Jay Z, Джон Мейер, Лана Дел Рей, Тейлор Свіфт, Неллі Фуртадо. Мандлера люблять перші особи модного нео-соулу: The Weeknd, Френк Оушен, Дрейк. Розуміючи, що ця музика найближчим часом буде активно розвиватися і ставати дедалі популярнішою, не складно спрогнозувати — вже цього року ми побачимо низку нових робіт Ентоні.


Абсолютно ідентична кар'єра у Марка Класфельда. Теж успішний фешн-фотограф, чий відеодебют відбувся в 2000 році. Теж два десятки добротних робіт з американськими зірками (Sum 41, Foo Fighters, Nelly, Gnarls Barkley) і вихід у вищу лігу ближче до сорока років. Класфельд добре орієнтується в сучасній музиці та молодіжних трендах, а нові артисти цінують його розуміння і досвід. Far East Movement, Скай Феррейра, T.I., Ріта Ора — ось неповний список його останніх клієнтів.

На десерт ми залишили двох своїх головних улюбленців — Стівена Кляйна і Набіля Ельдеркіна. Обидва фотографи (схоже, це тенденція), обох любить Том Форд і обидва претендують на те, щоб стати кращими кліпмейкерами планети вже в найближчим часом.

У послужному списку Стівена поки, як не дивно, всього дві роботи. В нульових він був штатним відеооператором і фотографом Мадонни, яка допомагала йому укладати трудові контракти з Louis Vuitton, Alexander McQueen і Nike. Його повноцінний дебют відбувся лише в 2009 році — це було потужне, провокаційне, епічне відео на «Alejandro» буйної фанатки постмодерну Леді Гаги. Друге відео вийшло через цілих п'ять років. Brooke Candy — «Opulence». Тут знову кричущий кітч, гранична насиченість ефектами та вражаючі костюми. Таку картинку сьогодні хочуть собі якщо не всі, то дуже багато. Черга до Стівена вишикувалася на кілька років вперед.


Але якщо Кляйну ми виписали успіх і визнання авансом, то Набіль вже зараз перебуває на піку творчої кар'єри. Без сумніву — нині він кращий кліпмейкер. І це красномовно доводить його свіжа робота для інді-рокерів Alt-J — відео до синглу «Hunger of the Pine». Візитна картка молодого режисера іранського походження — це «Pyramids» для Френка Оушена. 10-хвилинний тріп в дусі Девіда Лінча. В актив Набіль також можна долучити роботи з Джеймсом Блейком, Ланою Дел Рей, FKA Twigs, Little Dragon, The Weeknd, Poliça і Каньє Вестом.


У колекції Ельдеркіна чотири престижних премії і багато номінацій. Можливо, цей рік принесе йому ще кілька.

Автор тексту — Олександр Варениця, Poptop.fm